W grudniu 2020 rekrutujemy studentów drugiego roku licencjackiego i pierwszego roku magisterskiego do projektu badawczo-dydaktycznego realizowanego w konsorcjum FORTHEM w pracowni wielojęzyczności. Jest to pilotażowy projekt wdrażający metodologię ‘citizen science’ – nauki obywatelskiej.

Zadanie polega na udziale studentów w kilku spotkaniach online z badaczami współpracującymi w tej pracowni i przeszkoleniu się na projektowaniu badań typu ‘citizen science’ na temat wielojęzyczności (partnerem w projekcie jest JYU w Finlandii). Na przestrzeni grudzień 2020 – styczeń 2021. W drugim etapie małe grupy przeszkolonych studentów przeprowadziłyby 2-3-godzinne warsztaty (kilka razy) na temat wielojęzyczności z udziałem grup uczniów opolskich liceów, jak już szkoły będą otwarte w semestrze letnim. Warsztaty będą prowadzone wg wcześniej opracowanych scenariuszy.

Jest to działanie poza programem studiów, ale można je wpisać do suplementu dyplomu jako udział w międzynarodowym projekcie, albo aplikować o nagrodę rektora za działalność badawczą, albo potraktować jako szansę sprawdzenia się w nowej sytuacji i nabrania umiejętności prowadzenia warsztatów.

Potrzebujemy zrekrutować ok 5 osób. Prosimy o email jeśli ktoś chciałby zgłosić chęć uczestnictwa. Osoba koordynująca projekt: mgr Marcin Deutschmann (mdeutschmann@uni.opole.pl), uczestnicy projektu: dr Marzanna Pogorzelska (mpogorzelska@uni.opole.pl), prof. UO Katarzyna Molek-Kozakowska (molekk@uni.opole.pl)

 

 

Tekst: prof. UO Katarzyna Molek-Kozakowska